Volharding Staveren Shipyard

Volharding Staveren Shipyard
1795
1795

Het begin

Scheepsbouwwerf Volharding in Drachten
Familie Van der Werff start de eerste scheepswerf in de buurt van Drachten.
1918
1918

Het kopen van de scheepswerf in Staveren

Het kopen van de scheepswerf in Staveren
Auke van der Werff (1 van 5 broers, geboren in Warga) kocht de oude scheepswerf in Staveren waar houten schepen werden gebouwd en paste de werf aan voor de bouw van stalen schepen.
1922
1922

Eerste nieuw gebouwde schepen worden afgeleverd

Eerste nieuw gebouwde schepen worden afgeleverd
De elektrisch aangedreven scheepshelling van 40 meter is klaar om de eerste schepen te water te laten.
1930
1930

Grotere schepen

Grotere schepen
Het bouwen van grotere schepen zoals een 39 meter lange Motorspits voor een bedrijf uit Antwerpen.
1947
1947

Na de oorlog

Na de oorlog
De eerste nieuwe vissersschepen worden na de 2e wereldoorlog afgeleverd.
1950
1950

Reparatiewerk

Reparatiewerk
De werf doet steeds meer reparatiewerk.
1957
1957

Start van de recreatiemarkt

Start van de recreatiemarkt
De eerste Stavokruiser wordt gebouwd, Dit is het begin van de recreatiemarkt.
1962
1962

Anton van der Werff

Anton van der Werff
De tweede generatie, Anton van der Werff, neemt Scheepswerf Volharding Staveren over.
1963
1963

Stalen Staverse Jol

Stalen Staverse Jol
Met de stalen Staverse Jol legt de werf meer nadruk op de recreatiemarkt.
1969
1969

Staverse Kotter op de Recreana

Staverse Kotter op de Recreana
De eerste Staverse Kotter wordt gebouwd en voor de eerste keer tentoongesteld op botenbeurzen.
1969

Staverse Kotter

Staverse Kotter
Een Staverse Kotter onder zeil.
1980
1980

Rompnummer 50

De Staverse Kotter met rompnummer 50 wordt afgeleverd.
1988
1988

Drukke tijden

Drukke tijden
Er breken voor de werf drukke tijden aan.
1988

Een nieuwe scheepswerf

Een nieuwe scheepswerf
Er wordt begonnen met de bouw van een nieuwe grotere scheepswerf buiten Staveren om meer jachten te kunnen bouwen.
1994
1994

Einde van een tijdperk

De scheepshelling in Staveren sluit.
1994

Bouwnummer 120!

Bouwnummer 120!
Staverse Kotter bouwnummer 120 wordt afgeleverd.
1995
1995

Sturiër 400 OC

Sturiër 400 OC
De nieuwe Sturiër Range wordt geïntroduceerd en de eerste Sturiër 400 OC wordt gebouwd.
1996
1996

Auke van der Werff, de 3e generatie

Auke van der Werff, de 3e generatie
De derde generatie, Auke van der Werff, neemt Scheepswerf Volharding Staveren over.
1998
1998

Laatste vissersboot

Laatste vissersboot
Scheepswerf Volharding Staveren bouwt haar laatste vissersboot.
2001
2001

De nieuwe Sturiër 520 OC: begin van een nieuw tijdperk

De nieuwe Sturiër 520 OC: begin van een nieuw tijdperk
Een sterke groei van de productie en de bouw van de eerste Sturiër 520 OC. Dit schitterende jacht betekent het begin van een nieuw tijdperk voor de werf.
2004
2004

Sturiër 675 OC

Sturiër 675 OC
De eerste Sturiër van 21 meter, de Sturiër 675 CS, wordt gebouwd.
2006
2006

Tweede productiehal

Tweede productiehal
Een nieuwe, grotere productiehal wordt vlakbij de werf gebouwd om de productie van de Sturiërs te kunnen opvoeren.
2009
2009

Volop productie

De Sturiërs worden volop geproduceerd, maar de mondiale recessie is merkbaar.
2014
2014

De nieuwe Dutchman range

De nieuwe Dutchman range
De nieuwe Dutchman range wordt geïntroduceerd en de eerste Dutchman 52 wordt gebouwd.
2015
2015

Boot van het jaar 2015

Boot van het jaar 2015
De nieuwe Dutchman 52 wordt genomineerd tot motorjacht van het jaar
2017
2017

Viering van het honderdjarig jubileum

Viering van het honderdjarig jubileum
Scheepswerf Volharding Staveren (nu Volharding Staveren Shipyard) viert haar honderdjarig jubileum! Bovendien wordt de nieuwe DME range geïntroduceerd.

Bouwer van Sturiër Yachts

Blog